Na rynku znajduje się wiele towarów w dużym stopniu podobnym do siebie. Często jest to zbliżony skład, funkcjonalność, wygląd, walory smakowe, zapachowe. Wyprodukowanie dużej ilości podobnego towaru, przy posiadanym zapleczu produkcyjnym, jest tylko kwestią czasu i ceny. Wyróżnienie towaru w gąszczu ofert zapewniają zastosowane opakowania jednorazowe. Producent może korzystać z różnych materiałów, kształtów, struktur, żeby produkt zabezpieczyć przed otoczeniem. Najważniejszą funkcją opakowania jest zwrócenie uwagi konsumenta. Marketing jest niezbędny. Dla zwiększenia sprzedaży można zastosować promocję cenową, obniżyć stałą cenę. Częściej przy wyborze produktu kierujemy się jego wyglądem zewnętrznym, patrzymy na opakowania jednorazowe. Producent dlatego stara się jak najlepiej dostosować właśnie zewnętrzne aspekty towaru do naszych oczekiwań. Może być to zwrócenie uwagi na społecznie oczekiwane korzyści lub dopasowanie do grupy odbiorczej jak np. nastolatków. Często wygląd opakowania staje się ważniejszy od samego produktu.